Kuvataiteen asiantuntijajärjestö etsii hallintokoordinaattoria vakituiseen työsuhteeseen. Hae tehtävään 2.3.2025 klo 16 mennessä.
Suomen Taiteilijaseura on valtakunnallinen kuvataiteen asiantuntijajärjestö ja yli 3 000 ammattikuvataiteilijan edunvalvoja. Edistämme kuvataiteilijoiden asemaa ja työskentelyedellytyksiä sekä vahvistamme kuvataiteen merkitystä yhteiskunnassa.
Etsimme nyt joukkoomme uutta hallintokoordinaattoria vakituiseen työsuhteeseen.
Hallintokoordinaattorina hoidat monipuolista tehtäväkokonaisuutta, joka koostuu pääasiassa taloushallinnon tehtävistä, kuten myynti- ja ostolaskujen käsittelystä sekä johdon työtä tukevista talouden suunnittelu-, seuranta- ja raportointivastuista. Vastaat myös yleishallinnon tehtävistä, kuten seuran palvelusopimuksista. Lisäksi toimit Kuvataiteilijain huoltosäätiön asiamiehenä ja hallinnoit kuvataiteilijoiden sähköistä ammattirekisteriä, Kuvataiteilijamatrikkelia.
Hallintokoordinaattorina työskentelet tiiviissä yhteistyössä seuran toiminnanjohtajan kanssa ja tämän tukena.
Toimenkuva sisältää seuraavia tehtäviä:
- taloushallinto
- myynti- ja ostolaskujen käsittely
- budjetointi ja talouden seuranta
- sijoitustoiminnan seuranta
- yhteistyö tilitoimiston kanssa ja tilinpäätösprosessin koordinointi
- henkilöstöhallinnon avustavat tehtävät
- apurahahakemusten laatimisessa ja raportoinnissa avustaminen
- Kuvataiteilijamatrikkeli-tietokannan ylläpito ja asiakaspalvelu
- viranomaisvelvoitteet
- palvelusopimukset ja hankinnat
- johdon tuki
- yleiset toimistotehtävät, kuten kokousjärjestelyt
- Kuvataiteilijain huoltosäätiön asiamiehen tehtävät
Tehtävässä menestymistä edistävät soveltuva tutkinto ja/tai työkokemus, hyvät tietotekniset taidot sekä asiakaspalvelu- ja vuorovaikutustaidot. Toivomme sinulta tarkkaa ja järjestelmällistä työskentelyotetta. Tehtävä edellyttää hyvää suomen- ja englanninkielentaitoa. Kuvataiteen toimialan tuntemus ei ole välttämätöntä, mutta eduksi.
Tarjoamme sinulle monipuolisen ja kiinnostavan työtehtävän kulttuurialan näköalapaikalla. Meillä saat tehdä merkityksellistä työtä osaavassa ja kannustavassa työyhteisössä, jossa työtehtäviin pääsee itse vaikuttamaan. Suhtaudumme työhömme innostuneesti ja tavoitteellisesti.
Hallintokoordinaattorin tehtävä on vakituinen ja osa-aikainen. Säännöllinen työaika on 80 % kokonaistyöajasta eli 31 tuntia viikossa sisältäen lounastauon. Tehtävä alkaa 22.5.2025 tai sopimuksen mukaan. Osa-aikaisesta tehtävästä maksettava palkka on 2640 €/kk. Työsuhde-etuina tarjoamme lounasedun, kattavan työterveyshuollon sekä Museokortin. Viihtyisä toimistomme sijaitsee Helsingin keskustassa, missä käytössäsi ovat ajantasaiset työvälineet. Huomaathan, että toimistomme ei ole liikkumisesteetön. Meillä on joustava työaika sekä mahdollisuus osittaiseen etätyöhön.
Näin haet
Kannustamme hakemaan tehtävää riippumatta sukupuolesta, iästä, etnisyydestä tai muista henkilöön liittyvistä tekijöistä.
Suomen Taiteilijaseura haluaa edistää yhdenvertaisuutta ja tasa-arvoa toiminnassaan, mistä syystä rekrytointi toteutetaan anonyyminä. Hakudokumentteihin, eli hakukirjeeseen ja CV:hen, ei tule sisällyttää yksilöiviä tietoja eli nimeä, ikää, sukupuolta, kansalaisuutta, äidinkieltä, valokuvaa, sosiaalisen median tilejä tai yhteystietoja. Ilmoita ainoastaan sähköpostin viestikentässä nimesi ja yhteystietosi (sähköposti ja puhelinnumero) sekä halutessasi sosiaalisen median tilisi.
Anonyymien hakemusten perusteella osa hakijoista valitaan haastatteluun. Rekrytoivalla tiimillä ei ole tietoa hakijoiden henkilöllisyydestä ennen kuin valinta haastatteluun kutsuttavista on tehty.
Hakuprosessiin liittyvissä kysymyksissä voit olla yhteydessä järjestökoordinaattori Marketta Tuomaiseen, marketta.tuomainen@artists.fi / 040 8345 170, joka huolehtii hakemusten vastaanottamisesta ja kommunikoi rekrytointitiimin kanssa. Soittoajat: ti 18.2., ke 19.2. ja to 20.2. klo 14–16 ja ma 24.2. klo 14–16.
Hae hallintokoordinaattorin tehtävään viimeistään 2.3.2025 klo 16 lähettämällä hakemuksesi ja CV:si yhtenä PDF-tiedostona osoitteeseen hakemukset@artists.fi.